“Η Ναυσικά, είχε ένα μικρό ελάττωμα. Ήταν κάπως… αμέριμνη. Δηλαδή, τι κάπως αμέριμνη, πολύ. Δηλαδή, τι πολύ, εντελώς! Στο κεφαλάκι της είχε μόνο μία έγνοια. Τον μεγάλο της έρωτα. Ναι, η Ναυσικά ήταν ερωτευμένη. Ήταν ερωτευμένη με ένα laptop. Και με ένα tablet. Α, ναι, και με ένα smartphone. Γενικώς, η καρδιά της Ναυσικάς χωρούσε όλες τις συσκευές τελευταίας τεχνολογίας. Αρκεί, να είχαν οθόνη και Wi-Fi.
«Ξύπνα» της φώναζαν όλοι κάθε πρωί (το ξυπνητήρι, από την πολύ απόρριψη, πήγε σε ψυχολόγο, αλήθεια σας λέω). Όμως η Ναυσικά, κοιμόταν. Γιατί, όπως κάθε ερωτευμένη, ξαγρυπνούσε κοιτώντας στα μάτια τον αγαπημένο της… υπολογιστή. Πώς να σηκωθεί το πρωί;
Ώσπου, μια μέρα, η φίλη μας ξυπνάει και ανακαλύπτει πως, αυτή τη φορά, είναι όλοι οι άλλοι γύρω της που έχουν πέσει σε ένα βαθύ και μυστήριο ύπνο!
Η Ναυσικά θα μείνει ολομόναχη και θα αναγκαστεί, για πρώτη φορά, να στηριχτεί στις δικές της δυνάμεις. Θα αποχωριστεί τις παροχές και τις φροντίδες των γονιών της (πρώτα σε καλομαθαίνουν, και μετά τους κακοφαίνεται, τι να πεις…) και θα αποδείξει ότι τα φαινόμενα απατούν!
Θα ανακαλύψει ότι κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, και πως, τελικά, σε κανέναν δεν λείπουν τα χαρίσματα και οι ικανότητες. Απλώς, μερικές φορές, δεν τα βλέπουμε επειδή, χωρίς να το καταλάβουμε, τα είχαμε… κοιμίσει!”

Ένα φαινόμενο που αναδύεται στις μέρες μας είναι ο εθισμός στο διαδίκτυο. Πολλοί νέοι

αφιερώνουν συστηματικά χρόνο στο διαδίκτυο, αδυνατώντας να σταματήσουν, ή έστω να

μειώσουν τις ώρες που αφιερώνουν μπροστά στην οθόνη. Οι αρνητικές συνέπειες της

κατάστασης αυτής ήδη αντανακλώνται στο οικογενειακό, στο σχολικό και στο επαγγελματικό

περιβάλλον των ατόμων. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη συζήτηση στην επιστημονική κοινότητα,

για το αν ο εθισμός στο διαδίκτυο αποτελεί μια ξεχωριστή ψυχική διαταραχή. Έρευνες,

ελληνικές και διεθνείς που έχουν προσανατολιστεί προς αυτή την κατεύθυνση, φανερώνουν

ότι οι έφηβοι αποτελούν μια κοινωνική ομάδα που παρουσιάζεται ως ομάδα «υψηλού

κινδύνου».

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ποσοστό εθισμού στο σύνολο των ερωτηθέντων

11,82%. Δηλαδή, από τους 1.091 μαθητές, οι 129 βρέθηκαν εθισμένοι στο διαδίκτυο, εκ των

οποίων το 55% αποτελούνταν από αγόρια, ενώ το 45% από κορίτσια. Επίσης, το 93% των

μαθητών ασχολείται με το διαδίκτυο, είτε από τον χώρο του σπιτιού, είτε από οποιοδήποτε

άλλο χώρο, σχολικό ή μη. Τέλος, διερευνήθηκαν συγκεκριμένα δημογραφικά

χαρακτηριστικά, όπως η περιοχή, το σχολείο, οι σχολικές επιδόσεις και το επίπεδο

εκπαίδευσης των γονέων, για την σχέση τους με τον εθισμό στο διαδίκτυο.

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ» ΔΙΑΤΡΙΒΗ
«ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ»
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ:
ΔΙΑΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ – ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ:
ΔΟΥΚΑ ΑΘΑΝΑΣΙΑ
ΡΟΔΟΣ, ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2010

ISBN978-618-5318-68-0
ΣΕΛΙΔΕΣ114
ΕΚΔΟΣΗ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣΌλγα Μωραΐτη
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΣΠερσεφόνη Ζαχαρίου
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΝΤΥΠΟΥΠολυτελής ασπρόμαυρη εικονογραφημένη έκδοση σε σαμουά χαρτί (το ebook φέρει έγχρωμες εικόνες)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΠαιδικά, εφηβικά & εικονογραφημένα βιβλία | Παιδικά εικονογραφημένα

Η Όλγα Μωραΐτη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Απόφοιτος της Ιταλικής Σχολής Αθηνών. Είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης. Σαν ηθοποιός συνεργάστηκε με διάφορα θέατρα και το 2011 δημιούργησε τον χώρο τέχνης Θέατρο Δια Δύο. Εκεί έπαιξε και σκηνοθέτησε τις παραστάσεις Ερωμένες στον καμβά, (συν-σκηνοθεσία με Σοφία Καψούρου), Ψίχα για τάνγκο (Ειρήνης Αϊβαλιώτου), και την Ωραία Κοιμισμένη. Στην συνέχεια συνεργάστηκε με τις εκδόσεις Ελληνοεκδοτική όπου δραματοποίησε και σκηνοθέτησε παιδικά βιβλία του οίκου. Μιλάει αγγλικά, ιταλικά και πορτογαλικά. Έχει διδάξει θεατρικό παιχνίδι σε παιδιά, στην πόλη Αβέιρο της Πορτογαλίας, στα πλαίσια προγράμματος κοινωνικού αποκλεισμού της ευρωπαϊκής ένωσης. Έχει ασχοληθεί με το ραδιόφωνο ως μουσικός παραγωγός σε διάφορους ραδιοφωνικούς σταθμούς και συμμετείχε ως ερμηνεύτρια στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων 2004. Η Ωραία Κοιμισμένη είναι το πρώτο της θεατρικό έργο και το πρώτο της λογοτεχνικό βιβλίο.